Case: Yoyo Global Freight
Hos Yoyo Global Freight stopper ambitionerne ikke ved en god trivselsundersøgelse. Nu bliver trivselsundersøgelsens gode resultat et fremtidigt pejlemærke
Yoyo Global Freight er specialister inden for transport og logistik, og 4 GAZELLE priser i træk beviser, at det er en virksomhed i konstant vækst.
I Yoyo Global Freight stod de over for at skulle gennemføre en APV, og da de ikke tidligere havde foretaget en trivselsundersøgelse, valgte de at gennemføre denne samtidig med APV’en – for at sikre at deres fornemmelse af tilfredshed blandt medarbejderne var rigtig.
Høj trivsel
Hos Yoyo Global Freight er medarbejderne den vigtigste ressource for virksomheden, og derfor er det vigtig, at alle trives og har det godt på arbejdspladsen. Og det var rigtigt. Trivselsundersøgelsen viste et flot resultat med høj trivsel.
God trivsel nu - og i fremtiden
Bente Villberg, Projektkoordinator, var ansvarlig for gennemførelsen af undersøgelsen, og hun oplevede det gode resultat som et skulderklap og bevis på, at de i ledelsen lige nu gør det godt. Men hun siger også, at de i en vækstvirksomhed naturligvis oplever, at tingene hurtigt kan ændre sig. Med nyåbnede kontorer i både ind og udland stiller det store krav til et højt kommunikationsniveau – og det er vigtigt, at man har ’alle med’. Bente uddyber at ”her kan trivselsanalysen være et godt redskab til at tage temperaturen på, om der er noget, vi skal justere og gøre anderledes. Den kan give os et pejlemærke på, hvor godt vi gør det – også i fremtiden”.