Case: Middelfart Sparekasse
Sådan fik HR-direktøren i sparekassen tryghed for, at hun ikke svigter sine medarbejdere
” Det er jo egentlig meget simpelt” sagde hun ”det handler om tryghed, og professionalisme”.
Ordene stammer fra Helle Gregersen, HR-direktør i Middelfart Sparekasse.
Gennem en længere årrække har Helle Gregersen benyttet sig af CRECEAs psykologiske beredskab, når en medarbejder i Middelfart Sparekasse har stået i en situation, som de ikke selv har kunnet håndtere. Det har fx været, hvis en medarbejder er gået igennem en svær periode i livet, eller en medarbejder har oplevet ubehagelige trusler fra en kunde.
I løbet af den årrække er det for Middelfart Sparekasse og CRECEA blevet til et tæt samarbejde, og som Helle siger, så er det mere ”et partnerskab end bare en ydelse”, de køber.
For Helle og Middelfart Sparekasse handler partnerskabet med CRECEA om tryghed, og at det er vigtigt at kunne agere professionelt overfor sine medarbejdere. Det handler om at have sikkerhed for, at nærmest ligegyldig hvilken situation man står i, og lige gyldigt hvornår, kan man få den hjælp, man præcis har brug for af den helt rigtige kvalitet.
Helle uddyber:
"Jeg synes, det ville være frygteligt i mit job, hvis jeg ikke kunne hjælpe en medarbejder, som havde brug for det. Tænk hvis jeg skulle gå hjem fra arbejde en dag og vide, at der var en medarbejder, der var knækket fuldstændig sammen, og psykologen først kunne komme om 5 dage. Det ville jeg slet ikke kunne være i. Jeg synes, at vi agerer professionelt og tager vores medarbejdere seriøst ved at have samarbejdet med CRECEA. Det giver mig en enorm tryghed. Og så ved vi også, at når vi bruger CRECEA, så kommer medarbejderne faktisk ret hurtigt tilbage på arbejde, og de kommer tilbage på en god måde".
Vil du også have sikkerhed for, at medarbejderne får den rette hjælp på rette tidspunkt?
Kontakt CRECEA Krisekorps og hør, hvordan vi kan hjælpe dig videre.